Apel la seniorii fandomului…

Am citit zilele trecute un articol semnat de Maestrul Michael Haulica (în revista Galileo online) şi o continuare a acestei atitudini pe blogul Maestrului Horia Nicola Ursu. Subiectul este comportamentul grobian al domnului Cornel Secu, Dumnezeul fandomului, în mintea sa.

Poate ieşirile Domniei Sale ar fi trecut neobservate ca şi până acum, doar că de data asta ţinta tunurilor ionice ale navei Helion a fost un reprezentant de seamă al sci-fi-ului ro.

Eu nu-mi permit să îmi exprim o opinie deoarece sunt doar un ucenic, fără a avea pretenţii foarte mari. Totuşi pe această cale fac un apel la seniorii fandomului, nu mă refer la vârstă, să ia atitudine. Noi, ca autori, suntem învăţaţi, prin recenzii şi reacţiile cititorilor să respectăm limba română, să fim politicoşi.

Nu mi se pare corect ca cineva să se erijeze în deţinătorul adevărului absolut şi să aibă grosolănia de a înjura pe oricine. Poate şi autorii care au integritate şi verticalitate vor ocoli aceasta revistă.

Dacă urli singur în deşert nu te aude nimeni.

10 thoughts on “Apel la seniorii fandomului…

  1. cine este ieseanul-tinta?
    p.s. florin, daca vrei tu sa folosesti cuvinte de-astea ca maestru… treaba ta. dar asteapta macar pina dam coltul, ca sa nu rida lumea de tine.
    (de fapt, asa e, nu de tine ride lumea, de noi ride)

  2. Nu mă dumiresc draga doctore, care ar fi acel mare reprezentant al Iasiului asediat de canonade ionice, tinand seama ca nici eu nici Marian nu suntem de prin părţile Moldovei? Ai putea sa fii oarecum mai direct, dar nu neaparat la fel de direct ca atunci cand ti-ai asumat hegemonia ;), te rog.

  3. Am incurcat orasele, in febra scrisului. Abia acum am vazut, multumesc pentru corectie 🙂 Ceea ce am vrut eu sa subliniez este urmatorul fapt: noi, cei care suntem la un inceput de drum in ale scrisului ne uitam la voi, cei care sunteti consacrati, cu o mare admiratie si un mare respect. Dragii mei, va convine sau nu, sunteti formatori de opinie si de asta trebuie sa aveti verticalitate.

    Apelul a fost facut pentru ca voi sa dati un exemplu celor care vin din urma si sa impuneti in fandom bunul simt de care duce lipsa toata tara asta.

  4. ai dreptate, florin. tonul articolelor e dat de cei cu mai multa vechime in trebusoara asta cu sefeul. si ce semanam azi vom culege miine. despre asta era articolul meu, despre asta si despre nimic altceva. nici un interes obscur, nici o agenda personala, nimic.

    • Corect. Generatia tanara duce lipsa de modele, fiind o prada usoara pentru cei ce promoveaza violenta si manelismul. Putem atrage cititorii si printr-o atitudine verticala, pe langa valoarea lucrarilor. Nu ne certam intre noi, toate reactiile astea sunt doar pasi marunti in constructia unei tinute morale bazata pe respectul reciproc. Poate punem bazele unui cod al onoarei in fandom. Plus ca, daca nu avem noi grija unii de altii, cine o va face?

Lasă un răspuns

