Citind Evanghelii…

Nu ştiu ce anume m-a determinat să scriu povestiri sf. Poate faptul că din clasa întâi car cu mine o carte ce se numeşte Ghidul Cosmosului, poate că dorinţa mea de a evada din această lume, poate că asta reprezintă supapa mea, poate Carl Sagan, cu al său extraordinar serial Cosmos.

Am pe telefon simfonia planetelor, aşa cum a înregistrat-o sonda Voyager. Dragii mei, cum sună Jupiter! Nu pot dormi când ascult zgomotul făcut de acest gigant.

Lumi străine, pline de mister, de pericole, de fascinaţie. Suntem ascunşi într-un sistem solar relativ tânăr, într-o galaxie ce goneşte prin Univers cu viteza imprimată în momentul primordial.

Avem două centuri de asteroizi care ne apără şi suntem înconjuraţi de nor de praf cosmic, numit norul lui Oort, la un an lumină depărtare de Soare, o stea modestă ca dimensiuni şi strălucire.

Nu vi se pare că această locaţie e protejată?

Ni s-a dat o biologie conform căreia timpul reprezintă cel mare duşman. Ce înseamnă 100 de ani pământeni la scară planetară? Nici măcar o secundă.

Nu înţelegem nici acum din ce este alcătuită lumina, fotonul fiind o particulă ipotetică, rezultată din anumite ecuaţii. Nu ştim ce anume generează câmpul magnetic, nu ştim ce anume generează gravitaţia. În faţa Universului suntem goi.

Zilele astea am citit din nou Evangheliile. V-am spus că sunt un tip religios. Am redescoperit în Iisus chintesenţa iubirii de oameni.

Eu, prin formaţie sunt un analitic. Am avut un şoc zilele trecute. Aveam în tratament un bolnav de cancer în fază terminală. Am administrat tot felul de opiacee, în speranţa că îi voi modera durerea. Nici un efect.

Dragii mei, voi mă cunoaşteţi. Eu nu vorbesc aiurea, mai ales de medicină. După ce a venit preotul şi i-a citit din Biblie, suferinţele bolnavului s-au alinat. A murit a doua zi fără dureri.

Ce v-am spus eu voalat în povestirea mea Eli? Ţine de bunătatea infinită a lui Dumnezeu să permită ca relele să existe şi din acestea să le extragă pe cele bune.

Să vă mai spun ceva despre ADN-ul mitocondrial.

În fiecare celulă din corpul uman există un organit ce se numeşte mitocondrie, ea fiind responsabilă de producerea energiei celulare. Bun. În această structură există ADN, care, după cum s-a stabilit prin cercetări serioase, este de provenienţă maternă şi este la fel pentru toţi oamenii de pe planeta asta. Concluzia: toţi avem aceeaşi mamă. Şocant, nu?

Eu nu fac apologia Evului Mediu sau a Bisericii, dar trebuie să recunoaşteţi că adevărul absolut îl găsim în Biblie.

Mă gândesc la modul în care noi, ca rasă, l-am primit pe reprezentantul divinităţii şi mă apucă toţi dracii. Cum să faci aşa ceva cu un om, de fapt, Fiul Omului?
Cel care a adus un echilibru, a dăruit un mesaj de iubire, de toleranţă, cel care a tămăduit rănile celor în suferinţă. Cât de aroganţi şi de primitivi suntem?

Mă gândesc la o chestie. Dacă magia Învierii s-ar întâmpla în vremurile noastre, în mod sigur filmuleţul ar ajunge pe Youtube.

Tot progresul tehnologic al rasei umane se rezumă la ultimii zeci de ani, de când a fost propus modelul teoretic al atomului, de când avem electricitate şi confort.

Am reuşit doar câteva zboruri pe Lună şi am trimis câteva sonde în imensitatea spaţiului ce ne înconjoară, dar oare am făcut bine?

Nu sunt eu în măsură să judec.

Ceea ce vreau să vă spun însă este următorul lucru: uneori, în viaţa asta grăbită, este bine să ne întoarcem la origini, la credinţă, la iubirea semenilor, pentru a putea aprecia cu adevărat darul ce ni s-a dat.

Suntem sărutul unui înger căzut peste Pământ. Haideţi să fim recunoscători celui care a permis asta.

2 thoughts on “Citind Evanghelii…

  1. ma bucur sa citesc ce vad ..
    dar ultimul rand e un pic confuz pt mine .. ce-ai vrut sa zici, caci sintagma „inger cazut” ma sperie..?

Lasă un răspuns

