Ginseng…

Dragii mei, astăzi a fost o zi destul de grea. Am avut 40 de consultații la cabinet, am reușit să joc 3 ore de tenis, în paranteză fie spus, nu la nivelul meu obișnuit, dar totuși efortul a fost mare. Că veni vorba de sport în general și de tenis în particular, vreau să răspund pe această cale la numeroasele întrebări pe care mi le pun cei care mă urmăresc la teren.
Dragii mei, eu am 38 de ani și totuși fac față cu brio la un efort prelungit, după care mă refac extrem de repede. Am avut meciuri cu tineri de 23-24 de primăveri, cu motoare noi, ce nu s-au putut ridica la nivelul meu, din perspectiva condiției fizice.
Anul trecut, pe litoral, am jucat tenis în fiecare zi, la un nivel înalt, reușind performanța de a slăbi 5 kilograme în câteva zile. Toate astea nu m-au afectat.
Prin prisma asta, am fost întrebat mereu ce suplimente iau, ce șmecherii doctorești cunosc de mă refac așa repede.
E timpul să vă spun secretul meu, cu riscul de a-mi atrage contraargumente din partea colegilor medici.
Vă mărturisesc faptul că de câțiva ani iau ginseng zilnic, în doza de 250 mg, cu variații mai mari, în funcție de programul meu sportiv. Normal că veți citi prospectul, veți vedea reacții adverse, precauții, interdicția de a fi administrat mai mult de 3 luni, în principiu, toate porcăriile care se scriu într-o asemenea foiță.
Dragii mei, dacă veți citi prospectul la aspirină nu veți mai lua această pastilă niciodată.
Vă mai vând un pont, ca medic: prospectul este pentru pacienți și reprezintă măsura de siguranță a lumii medicale pentru a tempera automedicația.
Deci, nu mai credeți tot ce vi se inoculează.
Eu țin la sănătatea voastră, așa că scriu toate astea cu o mare responsabilitate.
Ginsengul, cea mai prețioasă substanță vegetală, are multiple efecte benefice asupra biologiei umane, datorita conținutului său de substanțe antioxidante, mineralelor, ginsenozidelor. În principiu este un biostimulator, mărind capacitatea organismului de a reacționa la efort fizic, stress, agresiuni de diferite feluri, virale sau bacteriene. Reglează tensiunea arterială, glicemia, nivelul de colesterol, are efect pozitiv asupra sistemului imun, reduce cantitatea de acid lactic din mușchi după efortul fizic, crește libidoul și potența, îmbunătățește memoria și atenția, este antianemic.
Acestea sunt doar câteva efecte. Nu vă spun mai mult pentru că nu vreau să fac din această postare o lucrare științifică.
În antichitate avea prețul greutății sale în aur. În zilele noastre nu exista rețetă în China care să nu-l conțină.
Cantitatea de substanțe active din el variază după solul în care se cultivă. Recomand ginsengul siberian și cel manciurian, ale căror efecte sunt diferite.
Ginsengul manciurian are o mare componentă anabolică, în sensul că favorizează creșterea în greutate, dar contracarează eficient stressul psihic.
Ginsengul siberian are o mare componentă biostimulatoare, în sensul că dăruiește o energie extraordinară.
Despre cel cultivat în America nu știu mare lucru. L-am testat doar o lună și am observat că este un excelent reglator al somnului.
Indiferent ce variantă alegeți, trebuie să țineți cont de modul de administrare. Ginsengul se ia pe stomacul gol, cu o cană de apă caldă.
Efectele adverse: nervozitatea, anxietatea, insomnia, hipertensiunea arteriala, apar la doze ce depășesc 2 grame, deși eu, în perioadele de efort intens am luat 4 grame zilnic și nu am simțit așa ceva, dar e posibil sa fiu obișnuit.
În principiu, recomand acest supliment, iar, pentru eventuale întrebări, vă stau la dispoziție.
Încă ceva: nu îl recomand la copii decât după o consultație amănunțită, deși am avut anumite succese cu el în câteva situații precum: anemia, scăderea performanțelor școlare, sindroame hipoanabolice, herpesul labial, faringoamigdalite recurente, etc.
Vă mai informez ca, odată cu această postare, deschid seria unor prezentări de suplimente si adjuvante biologice, care, sper eu, vă vor ajuta în luarea unor decizii.

13 thoughts on “Ginseng…

  1. Interesant, recunosc ca este o modalitate de revigorare a organismului, dar sincer nu sunt deacord, dar este parerea mea, deoarece organismul nostru are nevoie si de acele perioade de slabiciune, de as recunoaste plusurile si minusurile, este vorba de acea memorie organica si de a avea stari din cele mai diverse.
    Chiar daca am 34 de ani si incep sa scartii si eu prin partile esentiale, nu stiu cum as arata daca as functiona la capacitate maxima .
    Consider ca organismul nostru trebuie sa se refaca prin resurse proprii, deoarece avem asemenea resurse si sa functioneze la parametri firesti.
    Recunosc ca in aceasta perioada organismele noastre si ma refer doar la corpul fizic sunt mult prea solicitate fiind nevoite sa faca fata conditiilor exterioare si interioare, a solicitarilor de tot felul si ca trebuie sa fca un efort suplimentar pt a se acomoda.
    Este foarte interesant ce am aflat de la tine despre Ginseng, dar sincera sa fiu nu prea sunt deacord cu acest intaritor si stimulator , chiar daca este natural, dar teoria mea este alta. Cred ca organismul nostru, cat si mintea au un ritm peopriu de refacere si aceste perioade sunt alternante cu perioadele de stres si alerta in care este tinut corpul nostru, bioritmul propriu, uneori functionam la nivel inalt apoi curba scade cu cateva valori, apoi suntem apatici si fara chef si tot asa este mersul firesc. Corpul nostru are nevoie de toate aceste perioade, pentru ca sunt firesti si normale.
    Ia gandeste-te tu ca doctor, daca toti ar lua aceste stimulente si ar functiona la cote maxime, cred ca ti-ar cam lipsi obiectul muncii Sau chiar in cazul meu, ca si psiholog.
    Stiu ca efectul Ginsengului este unul benefic, am luat si eu cu ceva ani in urma ceva cu extract de Ginseng, nu imi mai amintesc ce, eram destul de mica si intradevar am simtit o parte din efectele adverse pe pielea mea.
    Dar asta este o chestiune de optiuni.

  2. Si eu ma intreb daca Ginseng nu este tot un biciuitor al organismului, cum este si cafeaua. Eu tocmai am renuntat la consumul de cafea din motivul acesta. Intrasem intr-un cerc vicios: nu ma mai odihneam suficient. Si atunci cand dormeam, somnul nu era odihnitor, ca urmare beam mai multa cafea, insa ma trezeam tot mai obosita, si tot asa.
    Insa cu siguranta fiecare organism este diferit. Al meu cam asa merge. De cand nu mai beau cafea functionez mai eficient si ma simt mult mai ok.

  3. Dupa pare mea, cafeaua are de multe ori efectul placebo, la cat de spalata si prespalata este, este doar ideea ca este un stimulator al sistemului nervos, oricum cafeaua alaturi de tutun, cola fac parte dintre drogurile „permise”, oricum in zilele noastre cam multe sunt permise, ma refer la aceste substante , inhibitoare ale sistemului nervos.
    O cafea pe zi este bine totusi de consumat deoarece la unele persoane duce la reglarea tensiuni arteriale si eu intr-un timp am incercat sa renunt la cafea, dar mi-am dat tensiunea peste cap, mi-a scazut atat de tare si asa ca am continuat, dar am incercat sa o consum cu moderatie.
    Este foarte adevarat ca fiecare organism isi are ritmul lui si prin urmare este diferit.

  4. Discutia este lunga. Aveti dreptate in ceea ce spuneti, dar in momentul in care ai o viata agitata, cu mult efort fizic si psihic, exista riscul sa clachezi la un moment dat, indiferent cat de puternic crezi ca esti. Suplimentul asta are un efect revigorant, energizant, fara sa dea peste cap caile metabolice normale. Eu il folosesc tocmai pentru a ma reface complet in timp scurt si a putea face fata cu brio ritmului meu infernal zilnic.

    • De sunatoare nu stiu mare lucru dar ginsengul e o planta cu multe proprietati si cu mare influenta asupra biologie umane. Efectele depind de dozaj. Eu recomand 1 gram pe zi, timp de o luna. De care ginseng e? Coreean, manciurian, american, siberian? Solul pe care e crescuta planta are iar o mare importanta. In principiu, ginsengul de calitate e ala care are 2% ginsenoside in el.

  5. ginseng siberian folosesc de 6 luni si efectul e surprinzator, cu toate ca am 32 de ani si nu am avut probleme cu potenta dar primul lucru a fost cresterea libidoul si apoi nu mai vb de energie deci recomand.

  6. asta miroase a bisnita sefu . 70 de lei 100 de grame? pai e spoit cu aur? hai sa fim seriosi. un pret mai rezonabil sa zicem 35 de lei 100 de gr. ar fi altcumva nu credeti?

    • Inteleg ca ai vrea sa aiba un pret mai scazut, si eu as vrea asta, dar nu se poate. Daca te uiti un pic pe net, ai sa gasesti tot felul de pastile de ginseng (pe unele nici nu se mentioneaza daca sunt din radacina de ginseng sau din crengi uscate) care costa 70 de lei 40-50 de grame. Deci, cum ti se pare acum oferta mea? Pretul radacinilor de ginseng in China este de cca 150$ pe kg, iar daca adaugi si transportul si celelalte cheltuieli ai sa descoperi ca sunt de fapt o societate caritabila. 😉

  7. Ginsengul este un supliment eztraordinar cu efecte remarcabile. Este recunoscut ca cel mai bun adaptogen,in sensul ca se adapteaza dupa problema si normalizeaza activitatea organismului. Cu alte cuvinte, regleaza si echilibreaza functiile principale ale organismului. Sunt de acord, ginsengul veritabil este extraordinR si mai mukt de atat, nu are reacrii adverse nici la doze foarte mari. Sunt studii clinice in care oameni in Coreea de sud s-au vindecat de cancer de diferite tipuri cinsand cantitati masive de extract lichid de Panax Ginseng Coreean. Spr3 exemplu, firma Ilhwa din Coreea de Sud au multe astfel de srudii, ei se pare ca detin cel mai performant centr7 de cercetare al radacinii de Ginseng din lume. Mai multe chesrii pe un site ce l-am gasit http://www.ginsengilhwa.ro .

Lasă un răspuns

