Vineri 13 – Amintiri…

Dragii mei, îmi cer iertare pentru întârzierea cu care apare cronica unei seri de cenaclu, dar au stat motive obiective la baza acestei situaţii. De asemenea, fac precizarea că va fi o descriere atipică a evenimentelor deoarece aseară nu am luat notiţe, fiind prea pătruns de discuţiile ce au acoperit un spectru larg, de la religie la fizica cuantică.

Bun. Îmi urez succes în încercarea mea de a face o cronică din amintiri şi vă rog pe voi, cei care îmi faceţi onoarea de a citi aceste rânduri, să îmi iertaţi greşelile sau omisiunile.

Am ajuns mai devreme la locul nostru de întâlnire pentru că aşa fac mereu, de data asta fără maestrul George Sauciuc, acesta fiind prins cu treburi profesionale, treburi care l-au făcut să piardă prima oră de cenaclu. Am aranjat sala, am dat telefoane şi am aşteptat sosirea invitaţilor.

O surpriză plăcută a fost prezenţa domnişoarei Aminah-Brânduşa Tănase. Pentru mine a avut o încărcătură emoţională aparte deoarece am debutat împreună în Gazeta SF, numărul din Februarie 2011, ea cu povestirea Kyoko iar eu cu Adnana. Din păcate, a fost cam tăcută pe parcursul şedinţei dar sperăm ca data viitoare să scape de emoţii şi să se lase cuprinsă de atmosferă.

Am început cu poezie. Versurile, semnate Ilinca Ioana Rusu, au fost recitate de Livia Feidaros, o doamnă de care v-am mai vorbit şi care are un mare potenţial ca scriitoare. Prin vocea ei delicată a reuşit să transmită avalanşa de emoţii pe care autoarea a strecurat-o cu măiestrie în cuvinte. Eu cred cu toată inima că Ilinca Ioana Rusu are mai mult potenţial ca poetesă decât ca prozatoare, motiv pentru care îmi doresc foarte mult să aud o părere avizată, în speţă, cea a specialiştilor de la Zidul de Hârtie. Lansez pe această cale o invitaţie deschisă membrilor Zidului de a participa la şedinţa noastră viitoare.

A urmat Mircea Nanu Muntean cu o lucrare ce o puteţi găsi pe blogul domniei sale, text ce a declanşat o tonă de discuţii. Ceea ce vă pot spune acum e faptul că frazele, atent meşteşugite, au reuşit să împletească fizica cuantică, religia, istoria, umanitatea, şi au avut ca numitor comun erudiţia. Păstrând proporţiile, lectura autorului mi-a adus aminte de modul în care Karl Sagan prezenta Cosmosul.

Eu am încălzit atmosfera cu lucrarea Jack Vindecătorul, o ficţiune cu caractere poliţiste, apoi, spre final, date fiind conotaţiile teologice din cadrul discuţiilor, am citit lucrarea Tetragrammaton. Ambele au fost bine primite de public, spre marea mea încântare.

Ştiţi foarte bine că în cadrul cenaclului avem un autor invitat. De data aceasta am fost onoraţi de domnişoara Aurelia Chircu. Prezentarea domniei sale am făcut-o eu, precizând lucrările, revistele în care a publicat, precum şi câteva date biografice. Textul pe care l-am propus spre citire maestrului George Sauciuc se numeşte Regis de Aeternum. Fără a avea pretenţia de a face o recenzie( veţi găsi păreri competente pe blogul domnului Mircea Coman), vreau totuşi să punctăm stilul îngrijit, dozarea suspansului, calitatea dialogurilor şi nu în ultimul rând imaginaţia de care dă dovadă această deosebită autoare.

Îţi mulţumim Aurelia pentru prezenţa în Mansarda cu Poveşti, pentru pasiunea pe care o ai pentru literatură, pasiune împărtăşită şi de noi, cei care te admirăm şi te citim.

După această lucrare ce a adus o tensiune amestecată cu mister în mansardă, am trecut la momentul publicului, unde, de departe cea mai aplaudată a fost doamna Mona Luisa Grigore, care ne-a citit din Jurnalul unei Zăpăcite, un ciclu de lucrări ce se află postate pe blogul domniei sale.

Punctăm prezenţa domnului Florin Amariei, care, deşi nu a venit cu texte, a făcut o impresie puternică publicului prin maturitatea sa şi inteligenţa nativă de care dă dovadă.

Ca regret: absenţa actriţei Ioana Sainiuc, poeteselor Cristina Lauric şi Cristina Elena Chiriac, umoristului Constantin Horbovanu. Ştiu că aţi absentat din motive obiective dar ne-aţi lipsit pentru că sunteţi importanţi pentru noi şi pentru că, fără să va daţi seama, aţi devenit rotiţele unui angrenaj ce are nevoie de noi toţi pentru a-şi putea îndeplini menirea de promotor cultural. Vă asigurăm de afecţiunea noastră şi vă aşteptăm data viitoare în mansarda din Music Pub.

Până atunci, să auzim de bine.

Lasă un răspuns

