România şi Arhanghelul Mihail…

În primul rând, scriu acum pentru a răspunde celor care mi-au trimis mesaje cu întrebări legate de tăcerea mea. Precizez că nu am un blocaj de inspiraţie, nu am nici o angoasă sau dezamăgire faţă de lipsa de atracţie a culturii pentru marea majoritate a populaţiei, nu am probleme de sănătate şi nici de motivaţie.

Decizia de a face o pauză până în Ianuarie a venit în urma unei acute lipse de timp. Vreau să vă spun că învăţ deoarece s-au concentrat acum câteva examene, citesc anumite cărţi care îmi solicită întreaga atenţie, soluţionez câteva probleme financiare pentru a încheia anul fără nici o datorie.

De asemenea predau la o şcoală postliceală sanitară unde am cursuri de două ori pe săptămână şi pentru care sunt nevoit să mă pregătesc, având în vedere faptul că vorbesc liber elevilor despre anumite boli. Vă voi mai da câteva detalii despre această nouă preocupare a mea dar acum vă pot spune că aceşti copii, pe care încerc să-i formez, au un mare potenţial şi sper să le pot insufla ceea ce mă ghidează şi pe mine în activitate: dragostea pentru pacienţi şi respectul pentru trupul şi sufletul uman.

CIL, Gazeta SF şi Clubul SF Cygnus-Quasar Suceava au premiat Asociaţia Sportivă Ştiinţa, echipa de minihandbal, pentru perseverenţă şi a încurajat aceşti copii să stea departe de tentaţiile periculoase ale vieţii cotidiene sub motto-ul: „O victorie nu te face campion ci puterea de a parcurge drumul până acolo„. Premiul a constat într-o diplomă şi o sumă de bani, dar despre acest eveniment veţi putea fi informaţi mai pe larg, cât mai curând, pe blogul oficial CIL.

Voi mă cunoaşteţi, nu? Ştiţi că sunt un tip moderat în acţiuni şi convingeri, permanent apărător al căii de mijloc în orice situaţie. Prin prisma asta vreau să citiţi cele ce urmează cu mare atenţie şi să judecaţi singuri anumite aspecte.

Pentru Legionari

Am împrumutat de la fratele meu o carte, de fapt nu o carte ci Cartea, aşa cum s-a exprimat el. Este vorba despre lucrarea lui Corneliu Zelea CodreanuPentru Legionari. Citesc opera asta prin prisma istoricului din mine deoarece şcoala pe care am făcut-o în perioada comunistă a trecut sub maximă tăcere, interzicând chiar, orice referire la Legiune. Bun. Ceea ce am observat de la primele rânduri, lăsând la o parte naţionalismul extrem, a fost extraordinara asemănare a vremurilor de la 1920 cu cele de astăzi. Atunci, ca şi acum, poporul român era la mâna puterilor străine care, prin coruperea conducătorilor, au încercat şi au reuşit să pună mâna pe tot ceea ce însemna resurse naturale, exploatând la maxim ţărănimea şi muncitorimea. Pe atunci pericolul era reprezentat de iudeo-masonerie, aşa se spunea, acum însă este vorba de globalizare. Nu înţeleg de ce trebuie să acceptăm aceste reguli, de ce nu avem voie să producem în ţara noastră decât ceea ce ni se impune de afară, adică nimic. Noi suntem întâi de toate un popor de agricultori. Sunt de acord: interesele străine au forţat, prin conducătorii noştri, falimentarea şi închiderea industriei, prin marile privatizări, dar de ce nu s-a negociat ca România să deţină un loc de seamă în producţia agricolă a Europei? Am ajuns să importăm grâu, noi, cei care putem hrăni 80 de milioane de oameni. Neamul ăsta a fost umilit şi obidit, a fost şi este în continuare jefuit, a trăit şi trăieşte în întuneric şi teroare, mulţi români sunt slugi în străinătate pentru o bucată de pâine, tineretul nu are nici o şansă cu tot noianul de ani de şcoală. De ce? Avem aur, gaze naturale, petrol, avem oameni inteligenţi, avem credinţă şi stoicism. Cu toate astea stăm la mila celor care decid globalizarea şi ne corup conducătorii.

Eu nu sunt de acord cu naţionalismul extrem dar sunt convins că atunci când conştiinţa naţională, spiritul eroilor care au murit pentru glia asta, umbrele bravilor regi şi osteni se vor ridica împotriva răului din interiorul vieţii politice România va fi capabilă să se scuture de sub jugul asupritorilor.

Asta ne lipseşte: un Arhanghel, la fel de strălucitor şi sfânt ca Arhanghelul Mihail, care să nimicească balaurul cu infinite capete care înghite România.

Lasă un răspuns

