Gazeta SF la răscruce de vânturi…

Au fost câteva zile pline de tot felul de evenimente de acea nu pot trece peste perioada asta fără a le consemna. Nu vreau să respect ordinea cronologică, nici măcar pe cea a importanţei, aşa că voi începe cu cenaclul Mansarda cu Poveşti din seara asta.

Venită după o pauză lungă, din cauza unor motive obiective, cel puţin în ceea ce mă priveşte, manifestarea ce a punctat sfârşitul lumii în mansarda Music Pub a fost, ca de obicei, un prilej de regăsire a valorilor literare locale. Am organizat totul împreună cu domnul senior editor al Gazetei SF George Sauciuc în speranţa că vom stabili anumite contacte pe final de an, vom face un bilanţ al activităţii CIL şi, nu în ultimul rând, vom avea parte de lucrări de calitate.

În parte am realizat ceea ce ne-am propus, motiv de mare bucurie pentru noi. Nu vreau să mă lansez acum într-o descriere a evenimentelor, gen Miron Costin, de aceea vă spun doar următoarele aspecte:

La capitolul plusuri s-au remarcat domnişoara Ilinca Ioana Rusu cu un eseu deosebit pe care sper să vi-l pot reproduce cât mai curând şi domnul Mircea Nanu Muntean cu o pastişă de care e responsabil Eminescu, lucrare ce o puteţi găsi pe blogul domniei sale. Eu am citit povestirea Apophis şi spre marea mea bucurie am fost apreciat.

De asemenea, ne-a onorat cu prezenţa domnişoara Cristina Iacob, din partea Librăriilor Cărtureşti, căreia îi mulţumesc în mod special pentru deschiderea pe care a manifestat-o faţă de noi.

Bun. Acestea fiind zise doresc să netezesc anumite valuri ce s-au făcut în ultimele zile, legate de Gazeta SF. Cei care mă urmăriţi ( vă mulţumesc mult) mă cunoaşteţi ca pe un tip sincer dar de data asta vreau să împing această stare la extrem.

Eu am debutat în Gazeta SF cu un început de roman. La vremea respectivă mi se părea o mare realizare dar acum, şcolit fiind oarecum, sunt conştient că valoarea lucrării a fost modestă. Am avut parte de o critică obiectivă şi mi-am însuşit ceea ce mi s-a spus, progresând constant până la nivelul care l-a făcut pe domnul Mircea Coman să afirme că una din povestirile mele, Dualism, în speţă, este povestirea lunii Noiembrie 2011. A fost o mare emoţie pentru mine şi o mare bucurie pentru că respect foarte mult opiniile acestui om de mare valoare. Aici cred că îmi dă dreptate tot fandomul inclusiv Faraonul cu care am avut ceva contre.

Alături de mine a stat şi stă permanent un singur om: George Sauciuc. Recunosc pe această cale că îi datorez foarte multe. ( nu ţi-o lua în cap Jorj). 

Am cultivat împreună o stare de spirit care se numeşte Gazeta SF şi am făcut asta neavând pretenţia că suntem cei mai tari în fandom. Nu vrem să sfidăm pe nimeni, nu vrem să ne plasăm acolo unde nu ne este locul. Îndrăznesc să afirm chiar că foarte mulţi autori de renume ne-au trimis şi ne trimit texte tocmai datorită faptului că suntem verticali şi nu intrăm în conflicte inutile cu restul lumii.

Am lansat eu apoi celebra Hegemonie a Gazetei SF. Unii s-au inflamat, văzând în acel articol un mare tupeu şi chiar ne-au luat în vizor. Am scris rândurile alea fără a avea intenţia să deranjez. Am vrut doar să subliniez faptul că promovând tinerii autori şi dând o şansă debutanţilor vom putea să definim un stil aparte, diferit de cel al publicaţiilor online deja existente.

Totul părea să meargă bine, Simona Şerbănescu a făcut o treabă excelentă. Eram deficitari la capitolul redactării textelor, motiv pentru care, ştiu eu din surse demne de încredere, Ştefan Ghidoveanu, naşul adevărat al sf-ului, nu ne prea citea, dar, dată fiind prietenia sa cu Nanu Muntean, măcar nu ne ataca. Mereu am fost în căutare de autori tineri, mereu am fost preocupaţi de promovare, cel puţin aici, pe plan local. Am premiat şi sperăm să putem sponsoriza o echipă de minihandbal , încercând să oferim o alternativă tinerei generaţii. Ce poate mai frumos decât imaginea unor elevi de clasa a doua care se prezintă pe teren la o competiţie purtând tricouri cu sigla Gazeta SF? Precizez că nu facem asta pentru a ne lăuda ci pentru a evidenţia faptul că nouă chiar ne pasă de cei din jurul nostru. Despre asta este vorba aici: despre o stare de spirit.

Sunt multe de spus dar nu vreau să mă întind mult. Având în vedere toate astea e normal să fiu mâhnit acum. De ce? Pentru că mi se pare că, odată cu venirea domnului Eugen Lenghel ca redactor şef, ne-am atras o fărâmă de ură din partea celor care participă la fenomenul sf autohton. Cred că acest domn are anumite poliţe de plătit, se pare că restul, şi aici mă refer la Horia Nicola Ursu, Mike Hăulică, Ben Ami şi alţii, au multe de reproşat unul altuia şi toate astea fac rău Gazetei.

Pe mine nu mă interesează aceşti domni, sincer. Îl citesc pe Ben Ami, pe Mike, pe Lenghel, îl respect pe Bear pentru ceea ce face dar cam la asta se rezuma interacţiunea mea cu ei. Îmi pare rău că a ajuns Gazeta SF un loc de bălăcăreală. Suntem mulţi cei care am pus suflet în această revistă şi nu vom mai permite aşa ceva.

Deci, vă rog frumos domnilor: spuneţi-vă reproşurile în privat şi nu mai faceţi circ pe gazetă pentru că acolo e pământ sfânt şi s-ar putea să plătiţi un preţ pe care nu vi-l permiteţi acum.

Gazeta SF nu are loc pentru orgoliile, poliţele şi duşmăniile voastre. Porciţi-vă în arealul vast al fandomului nu în paginile pe care noi le scriem cu sufletul. Vă semnalez că nici măcar Faraonul nu a îndrăznit să profaneze acest sanctuar cu mârlănismele lui lunare.

Cum am mers până acum fără voi, vom merge în continuare dacă nu sunteţi în stare să apreciaţi munca noastră. Noi nu cerşim texte, nu ne prostituăm pentru lucrări pe care s-a depus praful prin sertare, pur şi simplu evoluăm dând o şansă celor ce sunt momentan necunoscuţi.

Noi nu dorim să facem bani din această activitate şi de aceea nu ne interesează mafia din fandom. Sediul adevărat al Gazetei SF este şi va fi mereu la Suceava, vă rog ţineţi minte asta. Suceava nu are pretenţia să fie capitala fandomului aşa cum observ că face Timişoara sau Bucureştiul.

Noi chiar trăim ceea ce pentru alţii pare a fi doar un vis frumos.

5 thoughts on “Gazeta SF la răscruce de vânturi…

  1. Hegemonule, daca vrei sa nu mai fie considerata gazeta tabloida, actioneaza in consecinta. Observa care-i cel mai citit articol si cel mai comentat. Ala e tabloidul! Blocheaza comentariile acolo, sterge porcariile care nu-ti convin (dar n-o face selectiv, asa incit sa lasi numai balacarelile venite dintr-o parte) si, cel mai bine, pe viitor, evita publicarea unor piese de acel gen. Sau, alternativ, procedeaza precum ai procedat in cazul articolului cu hegemonia (care, precum stii, pe mine m-a amuzat teribil, asa cum m-au amuzat si urmarile). Lasa-l acolo, lasa-i pe altii sa-si vada de ale lor si vezi-ti si tu de ale tale, cu sau fara aprobare. Ce atita zbucium?
    Just so you know, n-am polite de platit nimanui. Doar ca ma zgirie pe urechi cind cineva isi bate joc de munca mea sau de prietenii mei. Asa cum te zgiriie si pe tine.
    Happy Festivus!

  2. Numai de bine despre gazeta. Asa cum i-am spus si lui George, nu gazeta in sine e de cacao, ci editorialul. Care, trebuie sa recunosti, admite (sau chiar cere) o cheie de interpretare profund jignitoare pentru mine, de pilda. La aia am obiectat. Ca Ben dupa aia s-a apucat sa-si spele rufele murdare in public, e partea a doua. Ca Eugen nu admite sugestii sau critici, de nici un fel, si se simte obligat sa se-mburice, e iarasi alta mincare de peste. Voi ce faceti, faceti bine. Problema e ca, asa cum Helionu’ s-a descalificat din cauza carevasazicilor lui Secu, si nu-l mai citesc decit ei intre ei, asa se va descalifica si gazeta, daca se mai repeta faze ca asta din ultimele zile. Si-ar fi pacat, cita vreme acolo, la voi, ar trebui sa fie viitorul.
    Sa nu uit: vezi ca ti-ai managementizat cam aiurea si comentariile la mine pe FB. Tonul ala chiar nu era cel potrivit.

  3. Pingback: RomCon în linie dreaptă… | Blog de intelectual ratat

Lasă un răspuns

