Final Frontier sau A new star was born…

Aşa cum ştiţi am fost la Bucureşti la Final Frontier. M-am întors de acolo cu multe planuri, cu motivaţii noi, cu ambiţii mari. Toţi cei implicaţi în această manifestare au făcut pe blogurile personale sau prin reviste tot felul de cronici în care au prezentat ceea ce s-a întâmplat, dând o tuşă personală mai mult sau mai puţin guvernată de mândrie. Şi pe bună dreptate. Sunt câteva personalităţi fără a căror implicare nu ar fi fost posibilă organizarea Final Frontier. Nu vreau să fac o înşiruire de nume pentru a nu omite pe cineva din greşeală.

Normal că am şi un mare regret. Mi-am făcut mea culpa într-o postare anterioară aşa că nu voi mai relua acum subiectul. Îmi pare rău că nu am putut să mă stăpânesc mai demult într-o noapte şi m-am luat gratuit de Mike Hăulică. M-a costat chestia asta. Sunt sigur că aş fi avut multe de învăţat dintr-o discuţie cu el, dar, pe bună dreptate, omul nu a fost prea încântat să mă vadă. În fine, mi-am asumat şi îmi asum consecinţele prostiei mele.

Bun. Ce am învăţat de la această manifestare a fost faptul că orice autor, indiferent cât de bun e sau se crede, are nevoie de o maşină puternică de promovare în spate, mai ales că editurile mari nici nu vor să audă de autorii autohtoni, preferând să publice scriitori consacraţi de pe afară. Au dreptate şi ei, că doar sunt implicaţi bani în toată treaba asta şi în vremurile astea nu îşi pot asuma riscuri inutile. Pe cale de consecinţă, am venit acasă cu o viziune clară asupra CIL-ului. Acum avem un sediu unde vom putea lucra în linişte şi vom putea organiza lucrurile mult mai serios. Vom scoate o publicaţie lunară care va fi distribuită gratuit, vom încerca să facem o gălăgie puternică pe plan local.

Pentru că mulţi dintre voi m-au întrebat ce mai scriu vă pot preciza că am în lucru un roman a cărui acţiune se petrece în perioada cruciadelor. Va fi ceva cu mult sânge, multe enigme, multă suferinţă şi moarte, respectând adevărul istoric şi speculând superstitţile vremurilor. O lucrare complexă cu care sper să sparg piaţa în toamnă.

De asemenea, scriu acum o povestire. Se numeşte Almira şi e noua mea vedetă. Cei care au fost la Wolf”s Pack au auzit începutul, în lectura mea. Vă dau doar motto-ul: „ Esenţa vieţii este informaţia, biologia e doar suportul.” Sper să vă placă. Nu ştiu când va fi gata dar o veţi putea citi în Gazeta SF.

La Bucureşti am primit o întrebare care m-a pus pe ganduri. În cadrul cenaclului am citit povestirea Agnus Dei şi începutul Almirei. O doamnă mi-a spus în felul următor:

– Ne-aţi prezentat astăzi trei aspecte diferite ale activităţii dvs: o faţă în Agnus Dei, alta în Almira şi alta în Dispensarul SF. Care dintre ele vă defineşte cel mai bine? În care dintre ele vă simtiţi cel mai confortabil?

Mi-a plăcut modul în care a pus problema. Vă las pe voi să-i şi să-mi răspundeţi.

3 thoughts on “Final Frontier sau A new star was born…

  1. te-ai legat de Michael si-ti pare rau?:) m-ai facut sa zambesc.
    de ce iti pare rau, mai precis? ca te-a luat sinceritatea pe sus?
    pentru mine e o adevarata placere sa ma leg de el, mai ales cand scrie editoriale ca ala din Argos.in care invata debutantii cum sa fie lingai. timpurile astea au apus. nici macar forta financiuara nu te mai ajuta sa domini oameni liberi. si cand ei mai sunt si creativi… sau inteligenti…
    eu iti urez…SA FI TU!

  2. Exact ! Aici ai dreptate cand spui ca orice autor are nevoie de o masinarie uriasa de promovare in spate . Pai asta tot incerc sa va spun. Si daca toto osa aveti o publicatie locala , poate aveti nevoie de tipograful din sanul CIL-ului.Adicatelea eu ! Si as dori sa stiu unde este sediul CIL!

Lasă un răspuns

