Despre Gazeta SF, CIL şi Zidul de hârtie sau Adnana în formă umană…

Bun. V-am tot promis o mie de chestii, am făcut infinite planuri împreună, am rumegat multe acţiuni, mi-am fracturat mintea încercând să calculez paşii corecţi în evoluţia mea literară. E timpul pentru o clarificare. Am învăţat în ultimul an şi mai ales în ultimele luni multe lucruri, am cunoscut persoane care m-au influenţat şi influenţează, am identificat câteva greşeli pe care le-am făcut şi pentru care mi-am făcut mea maxima culpa, dar nu cred că a fost suficient.

Una dintre ele, şi cea mai mare, a fost aceea că am luat prea personal unele lucruri aruncate în mediul virtual de către autori consacraţi de SF. Orbit de un anumit orgoliu, de o anumită foame de recunoaştere, nu am realizat că eu abia bat la porţile profesionalismului şi nu trebuie să îmi atrag antipatii. Ştiţi foarte bine că tot fandomul mă asociază cu Gazeta SF, de aceea, atunci când au avut loc anumite conflicte, minore, zic eu, datorită unor orgolii, am sărit ca ursul la bătaie, sfidând bunul simţ. Îmi pare rău pentru asta, pe bune. Gazeta SF este pentru mine în primul rând o emoţie, o stare de spirit, locul în care am crescut, în care m-am format, în care am întâlnit oameni ce m-au acceptat necondiționat şi au crezut în potențialul meu. prin prisma asta m-am încăpăţânat să trimit texte numai Gazetei şi nu am dat ascultare anumitor sfaturi care îmi spuneau că nu trebuie să mă limitez, dacă vreau să cresc. Nu-mi pare rău, pe bune, dar cred că acum e momentul să încerc să cuceresc alte redute şi să îmi asum încercarea de a mă ocupa de romane. Prietenia profundă ce mă leagă de George Sauciuc nu schimbă cu nimic datele problemei. Gazeta SF este revista domniei sale. Eu nu am nici un drept să vorbesc, să mă inflamez, să mă lansez în certuri pe net, în numele acesteia. Aşa că, deşi tardiv, ofer scuzele mele încă o dată lui Mike Haulică şi fan-clubului său pentru prostiile pe care le-am făcut, lui Cornel Secu pentru anumite pamflete, lui Bear pentru anumite stângăcii.

Tot în acest context vă mai fac anumite precizări. Pentru mine personal, CIL-ul a fost un vis, o încercare de reanima viaţa culturală din această urbe, poate o modalitate de a ieşi în evidenţă. În ciuda realizărilor pe care le-am avut cu această structură, nu am reuşit mare lucru. Am creat un grup cu care, din păcate, nu mai rezonez, nu mai am motivaţii comune. Acum sunt liber de obligaţii. Nu pot trece CIL-ul la categoria greşeli, dar tot trebuie să prezint anumite păreri de rău pentru unele situaţii şi să îmi fac mea culpa faţă de următorii autori: Florin Dan Prodan, Dan Iordache, Sorin Baciu, Ana Maria Lupaşcu, Victor Ovidiu Rusu. Domnilor, domnişoară, pentru a nu ştiu câta oară: nu a fost o încercare de destabiliza Zidul de Hârtie, a fost o încercare de a oferi proză şi de a descoperi autori. Ne-am spus cuvinte aiurea. Mi le asum şi le regret.

Îmi stăteau toate astea pe suflet, pe bune. Acum, părțile bune. Până în toamnă voi mai publica maxim două povestiri scurte pentru că lucrez la prima mea dragoste: Adnana. Aceasta va prinde glas într-un volum ce va fi lansat în luna septembrie în două locaţii: Suceava şi Rădăuţi. Vă mărturisesc faptul că este la a cincea formă şi veţi găsi în el de toate: SF, suspans, scene apocaliptice, umor, personaje de care vă veţi îndrăgosti şi multe, multe altele. Anumite capitole au fost citite pe la cenaclu, altele abia așteaptă să vă încânte.

Vă mai anunţ că am renunţat la cele aproape două pachete de Davidoff pe care le fumam zilnic. Acum mă limitez la cel mult 5-6 ţigări Sobranie Black şi ţin să vă spun că simt că am renăscut. Respir mai bine, dorm mai bine, alerg mai bine, mă concentrez mult mai rapid şi mai profund. Pentru toţi cei care împart cu mine otrăvitul prin fum: dacă eu pot, vicios cum sunt, puteţi şi voi. E doar o chestiune de voinţă. Merită, pe bune.

Să auzim numai de bine.

5 thoughts on “Despre Gazeta SF, CIL şi Zidul de hârtie sau Adnana în formă umană…

  1. dupa 9 am zis ca ma las si eu… mai am cateva zile.
    am avut cateva zile cu 5-6 tigari doar si, intradevar, chiar simteam… da’ vreau sa parasesc grupul… am fost fidel destui ani. e timpul sa caut ceva mai bun.

Lasă un răspuns

