Mă termin greu, prefăcuţilor!!

Mai tare ca domnişoarele bătrâne( alea adevărate, fetele mari bătrâne) mă enervează doar prefăcuţii. Pe bune. Nu suport genul ăsta de oameni. Şi când mai sunt şi calici pe deasupra, rupţi în cur de foame şi analfabeţi, dar mă judecă pe mine sau breasla din care fac parte, criza mea de nervi are, de obicei, consecinţe contondente. Acum vor sări cu gura tot felul de amărâţi. Că eu sunt medic şi nu ar trebui să vorbesc aşa. Că trebuie să arăt respect, pentru a fi respectat. Şi alte secreţii din astea, picate din gura lor băloasă, unde bine s-ar mai potrivi un penis gigant de gorilă. Boilor, sunt medic doar în cabinet. În afara lui, sunt doar un om obosit, sătul de ţara asta şi de o mare parte a locuitorilor ei. Ca să înţeleagă şi euglenele care comentează aiurea pe blogul ăsta: sunt în stare să-mi dau cămaşa de pe mine, sunt în stare să mă implic într-un caz mai mult decât mulţi dintre colegii mei, sunt în stare să-l tratez impecabil pe unul care mă înjură sau desconsideră, dar, cum ies din cabinet, nu am nici o reţinere să-i trag un cap în gură. Şi apoi, tot eu îl pansez. Tocmai pentru că nu sunt prefăcut vă spun toate astea.

Nu mă aştept să înţelegeţi, nu mă aştept să fiţi de acord cu mine. Nu mă mai judecaţi pe mine, ca om, ca scriitor, ca orice altceva sunt, prin prisma profesiei mele. De acord. În breaslă există uscături, există colegi care iau plicuri, care sunt incompetenţi, există colegi care, chiar după ce iau şpagă, nu îşi dau interes. Asta nu înseamnă că toţi suntem la fel. Cazurile astea le puteţi rezolva nominal. Aveţi de dat şpagă, da? Faceţi dracului un flagrant şi rezolvaţi situaţia. N-ai să vezi. Ce faceţi, voi toţi, ăştia nemulţumiţi? Şi plini de drepturi, normal. Băgaţi capul în pământ ca struţul, daţi un kkt de plic, şi apoi vă încordaţi pe net. Şi când vine unul ca mine şi are curaj să vă arate ce scursori sunteţi, vă indignaţi. De câte ori v-aţi simţit umiliţi prin spitale, prin instituţii publice, pe stradă chiar, aţi făcut ceva? Pula. Corect? Când vi s-au tăiat salariile şi pensiile, ce aţi făcut? Felaţii. Corect? Când vi s-au tăiat sporurile, când sunteţi puşi să munciţi ore suplimentare, neplătite, când sunteţi chemaţi la serviciu sâmbete sau duminici, ce aţi făcut sau faceţi? Daţi limbi şefei sau şefului. Corect?

Când unul ca mine vă spune că munciţi de vă sar ochii pentru alţii, pentru asistaţii pe care-i duceţi în cârcă, ce faceţi? Îmi vorbiţi de compasiune şi empatie. Când unul ca mine vă arată calicia, sărăcia, prostia, puroiul din societatea asta, ce faceţi? Mă înjuraţi că sunt medic, deci şpăgar. Când mergeţi să vă angajaţi undeva şi vă spune ăla că vă dă 900 de lei pentru un program de 8-10 ore pe zi, eventual în frig sau caniculă, şi să mai faceţi şi naveta, ce faceţi? Săriţi în sus. Că nu se merită. Că sunt prea puţini bani. Că voi aţi face astea, dar măcar pe 20 de milioane, plus bonuri de masă. Şi când vine unul ca mine şi vă spune că un medic rezident câştigă 800 de lei pe lună şi munceşte de îi sar ochii, face gărzi, are responsabilităţi imense, îmi spuneţi că aşa trebuie. Că a depus un jurământ. Futu-v-aş în cur de prefăcuţi!!

Când unul ca mine vă spune că sistemul de sănătate nu poate susţine la nesfârşit drepturile tuturor, pentru că sunt prea mulţi cei care consumă şi nu plătesc nimic, ce faceţi? Rageţi la mine că îndrăznesc să vă contest dreptul la viaţă. Cică. Să vă mai dau un exemplu de încă o gaură prin care se scurg banii din sistem. Sume imense. Totul din cauza faptului că suntem europeni. Plini de drepturi. Eşti asigurat, cu 3 lei, în rahatul ăsta de sistem, da? Îţi faci un card european de asigurări de sănătate. Repet, cu 3 lei. Că doar nu eşti prost să plăteşti şi din urmă. Mergi şi te operezi în Italia. Sanchi, la urgenţă. Ăia ce fac? Te ţin acolo câte zile consideră ei, îţi fac ceea ce ştiu ei, şi apoi trimit factura la casa lor de asigurări. Factură de mii de euro. Că ei îţi aplică tarifele lor. Casa lor de asigurări trimite factura la noi în ţară. La casa judeţeană de care aparţii. Numai că nu stă nimeni să verifice nimic. Italienii pot scrie acolo, pe factură, ce vor. Şi statul român plăteşte pentru tine şi „n” alţii ca tine, milioane de euro pe an. Fără să comenteze, fără să verifice nimic. Că doar suntem în UE, ce naiba? Şi uite aşa, ai plătit 3 lei şi statul decontează mii de euro pentru augusta ta persoană. Sau milioane, dacă luăm în calcul migraţia din ultima vreme. Milioane de euro, care se pot duce la un spital, la un centru medico social, milioane cu care s-ar putea finanţa operaţii pentru copii bolnavi de cancer sau leucemie. Dar, n-ai să vezi. Se plătesc operaţiile şi tratamentele ăstora cu drepturi.  Şi uite aşa plătim bani grei doar pentru că suntem în UE şi beneficiem de concedii în Grecia, fără viză. E bine, nu? Că doar avem compasiune pentru toată lumea. Când o să vă intre în capul ăla sec că ne-am luat o mare muie cu statutul de cetăţeni europeni? Că suntem doar o piaţă de desfacere pentru rebuturile lor şi o mână de lucru ieftină. Niciodată. Ştiu. Voi sunteţi cetăţeni europeni şi aveţi drepturi.

Vin servitorii şi menajerele de prin UE, o lună pe an, în ţară. Cu maşini închiriate. Paralizează traficul. Ce auzi? Zgomote de manele, la maxim, din hârburile alea. Ce vezi? Grătare făcute lângă mănăstiri, eventual. Ce mai vezi? Accidente, că ăştia se cred zmei la volan. A venit unul din ăsta odată la mine să îi dau o adeverinţă. Apropo, pentru toţi ăştia cu drepturi: actele medicale, consultaţiile la cerere sau fără programare, consultaţiile prin telefon, la medicul de familie, se plătesc. Tarifele sunt afişate pe hol. Şi primiţi chitanţă. Deci să nu aud că v-a cerut medicul şpagă. Asta e legea, paramecilor. Legea aia care vă dă vouă drepturi. Aşa. Şi vine ăsta şi începe să vorbească două cuvinte în româneşte, zece în italiană. El, plecat de vreo două luni. Dar, dat cu gel, lanţ de aur la gât, iphone, ochelari de soare DG, melteanul clasic. Şi îi spun cât costă. Scoate mai multe hârtii din buzunar şi-mi spune: „Luaţi cât trebuie. Nu mai cunosc banii.” I-am luat două hârtii de un milion, deşi adeverinţa costa 50 de lei. Ăsta face feţe feţe. Mă întreabă: „Aşa mult? 2 milioane?” La care eu: „Dar parcă nu cunoşteai banii, băi Giovani”. Că el nu mai era Ion, era Giovani. „Nici limba română nu o prea stăpâneai. Dacă te înjuram, înţelegeai?” I-am dat rest şi l-am scos afară cu chitanţa în mână. Şi câţi nu sunt ca ăsta?

Vă călcaţi în picioare pe la oasele nu ştiu cărui sfânt. Staţi în frig la cozi imense ca vitele, să luaţi nu ştiu ce rahat de apă, cică sfinţită. Şi când vă întreabă repoterii pentru ce aţi venit acolo, ce răspundeţi? Am venit să ne rugăm pentru sănătate. Prostanilor, pentru sănătate se vine la medic. Pentru sănătate se ascultă sfatul celor competenţi. Pentru sănătate se duce o viaţă echilibrată. Pentru sănătate se fac controale medicale. Dar voi ce faceţi? Băgaţi bani în cutia milei, pe la popi şi gata. Veţi fi sănătoşi. Aia nu e şpaga? Sau nu aveţi curaj să spuneţi asta, prefăcuţilor? Că vă e teamă de vreo afurisenie. Ia luaţi voi istoria şi vedeţi câţi oameni au ars pe rug popii şi câţi au ars medicii. Vă faceţi un milion de cruci când treceţi pe lângă biserici, dar înjuraţi un copil care vă cere o bucată de pâine. Că voi aveţi de dat mâncare la javrele de pe la bloc. Ba mai daţi bani ca proştii la tot felul de hoţi, care vin pe la uşile voastre cu un caiet în mână şi vă spun: „Un mic ajutor pentru nu stiu ce sfântă mănăstire.” Cum auziţi cuvintele astea, cum percutaţi. Dacă ar veni unul şi v-ar cere pentru un spital, l-aţi înjura. Uite aşa vă injur eu acum. Mă doare direct în pulă de sfintele mănăstiri şi de alte asemenea afaceri popeşti! Şi ştiţi până când? Până când Dumnezeul ăsta al vostru va înceta să dea cancere la copii. Ce fac popii de două mii de ani incoace? Vă prostesc pe faţă şi vă iau banii. Ce fac medicii, tot de mii de ani încoace? Vă salvează, boilor. Vă uşurează suferinţa. Vouă şi copiilor voştri. Şi apropo, prefăcuţilor. Ştiti rugăciunea Tatăl Nostru, da? Ce spune la un moment dat? Tatăl nostru care eşti în ceruri… bla bla bla… şi nu ne duce pe noi în ispită. Hopa! Tatăl nostru ne duce în ispită? Eu credeam ca diavolul duce în ispită. Vedeţi cât sunteţi de proşti? Întrebaţi popii despre asta sau, nah, nu aveţi curaj. Doar puneţi sfioşi plicuri în cutia milei. Că aia nu e şpagă, pişa-m-aş pe obiceiurile voastre neolitice!

Să vă mai spun? Data viitoare. Nu staţi cu gurile deschise inutil, că eu mă termin greu, prefăcuţilor.

60 thoughts on “Mă termin greu, prefăcuţilor!!

  1. Da domnule, sunt de acord in proportie de 70% cu ce ai scris. Imi rezerv cei 30% ca am oaresce rude plecate care nu asculta manele la maxim cand se intorc in tara( unele nu asculta deloc) si cred totusi ca exista o forta mai presus de noi. N-o fi divinitatea aia la care ne rugam sa dea sanatate doar celor de langa noi sau sa castigam la Bingo dar cred ca exista.

  2. Nu imi place limbajul dar am inteles ca il utilizati ca sa socati, sa scoateti din hibernare. Sunt de acord cu ce spuneti dumneavoastra dar nu sunt de acord ca generalizati. Banii nu ajung nu numai decontarilor facute aiurea de Casele de sanatate ci si faptului ca foarte multi bani colectati de statul nostru iau cai obscure sau oculte sau „in cel mai bun caz” sunt prost gestionati. Din pacate in acest moment majoritatea romanilor nu vor sa munceasca ci asteapta pomana. „Vor” dar nu fac nimic pentru a avea. Stima majoritatii medicilor. Nu exista padure fara uscaturi. Cat despre rezidenti, eu ai compatimesc sincer. Doar dorinta sincera si ambitia ai pot sustine in aceasta etapa a pregatirii lor. Practic ei sunt cei mai „exploatati”. In rest, aveti dreptate. As fi bucuros sa mai postati. Va doresc numai bine.

  3. Oricum, in mare parte sunt de acord cu tine in ceea ce privește romanii din Italia! 99% ai dreptate! Eu sunt in Italia si am de a face mereu cu smechere de la coada vacii ce se cred doamne , doar pt ca au ajuns sa spele bude in Orasul Etern! Întreaba-le doar daca stiu ceva despre Colosseo ..sau despre Capela Sixtina! Proasta sunt eu sa cred ca le-ar interesa! De multe ori ma întreb , ce rost a avut sa citesc mereu in viata mea, sa imi fac o cultura generală bogata. Acum daca spun ceva despre orice… pictor , scriitor, război … sau mai stiu ce.. se uita astia la mine ca la o dezaxata! M-a aruncat Dumnezeu aici, in Italia, unde nu imi găsesc locul nici printre romanii mei, si nici atat printre italieni! Si culmea! Nici in Romania nu imi găsesc locul… toți ma judeca si pe mine asa cum o faci si tu! In al doilea rând as vrea sa spun ca eu nu cred ca Dumnezeu trimite cancere copiilor! E vina noastră , ca umanitate! Am distrus planeta! Si astea sunt consecintele, din pacate! Efectul de sera, pătura de ozon distrusă, fructe si legume crescute cu ingrasaminte… Exemple ar fi multe! Scuza-ma ca imi dau cu părerea! Ar mai fi multe de spus, dar ma opresc !

  4. Hai că de data asta ești pe lângă. Nu te primește nimeni în Italia că ți-a venit ție să-ți storci un furuncul de pe fesa dreaptă la ei până când nu primesc în cont, ÎN AVANS, suma preconizată pentru stors furunculul. Se pișă cu boltă italienii pe asigurarea ta de sănătate făcută pe 3 lei tocmai fiindcă știu statul român nu plătește.

      • … și virgulă. Te tratează din punct de vedere strict al urgenței după care te expediază cu un șut energic fix în fund, pe prima ușă pe care scrie „Exit”. Ce are a face un tratament medical de urgență cu asigurarea de 3 lei încheiată în România, internările pe țâșpe zile și facturile de mii de euro de care se face vorbire în articol ?
        Asta lăsând deoparte faptul că vorbești ca să te afli în treabă fiindcă peste tot în lume urgențele sunt gratuite așa că nu prea înțeleg ce plătești după ce ești tratat la urgențe în Italia.

    • Bine ca intelegeti dumeavoastra…:)))…. Intrebam de ce e nervos, pentru simplul fapt ca mi se pare inutil sa consumi energie pentru lucruri ce, din pacate nu au soluție deocamdată in România! Este de înțeles frustrarea, nu contest asta!!!

      • Înțeleg foarte bine și mă bucur pentru dumneavoastră că nu sunteți nervoasă. Mare lucru in zilele de azi să poți sta linistit…..
        Succes in continuare.Nu vă consumați energia inutil !

  5. esti primul doctor cu limbajul asta… oare decadeti si voi?
    vai de noi pacientii daca gorile troglodite ca tine ajung medici…

    cinste profesorilor tai si parintilor tai …si bravo tie ca goriloi ca ai ajuns medic si vai noua ca trebuie sa fim contemporani cu tine
    si inca ceva

    cand o sa vezi o gorila cu un penis enorm sa suni la discovery…

    in rest ce pot sa zic… decat ca esti …departe de orice medic pe care il cunosc eu

    • Hei, nenea! Majoritatea vorbim aşa când suntem furiosi! Şi dacă tipul ăsta e departe de orice medic pe care îl cunoşti, înseamnă că nu cunoşti nici un medic, în viaţa particulară. Crezi că un om care vede cadavre cu maţele atârnânde şi muşchi dezosaţi încă din facultate, un om care vede zilnic mizerii care, pe noi ceilalţi ne-ar face să ne vărsăm maţele, se teme de câteva cuvinte mai colorate??? Şi oricum aici vorbeşte omul, nu medicul. Fii sigur că în cabinet nu vorbeşte aşa, desi cu unii dintre voi,ar trebui! Omul se exprimă cum vrea el şi tu nu te mai opări ca o domnişoară de pension. Mai mult, doctorul înjură si stil, e creativ, scrie şi se exprimă corect. Tu în schimb…. parcă scrii cu puţa. (M-am ferit să folosesc cuvinte tari sau, doamne fereşte, să-ţi pomenesc de ceva ce nu posezi.)

      • sunt de acord cu dumneavoastra…normal ca medicul, in cabinet e medic…cum sa cunoasca domnul de mai sus…vreun medic care sa fie asa….cum zice el, cand omul precizeaza clar ca in afara cabinetului, i-ar trage un cap in gura…se pare ca dumnealui a fost doar la cusut…

      • Dar cine e de vina, doamna? Eu? Eu sunt sincer, nu sunt prefacut, ca altii. Vulgar? Sa inteleg ca sunteti de pe la vreo manastire? Sa inteleg ca-i apreciati pe cei descrisi in articol? Fiti sincera. Daca puteti.

      • Va multumesc. Nu sunt fatarnic, nici arogant, doar cat se poate de sincer. Scriu ceea ce simt. Nu am pretentia ca detin adevarul, dar imi place sa cred ca sunt multi cei care s-au saturat de nesimtirea pe care o vedem zilnic in jurul nostru. In orice domeniu.

    • Si te-ai ofensat de limbajul folosit? Sau te-ai oparit tot ca o pustoaica de gradinita? Tu nu vorbesti asa? Tu cu care instrumente ai fost zamislit, „cultule”?

  6. Am avut rabdare sa citesc pana la capat…………..mare lucru! De zis, le zici bine, poate cam picant pentru unele gusturi, apropos – ce ai dom’le cu saraca gorila???

  7. Pingback: Noul dicționar de termeni urbani – Silavaracald

  8. Un medic in loc sa ceara statului drepturile sale poate intinde mana spre un pacient prost care crede ca va fi mai bine tratat dand bani. Da, niciodata medicii (exceptie facand toamna anului 2013 cand in sfarsit au facut Camera Federativa a medicilor si au iesit si ei in strada) dar ei de obicei nu ies pentru ca se cred rasa superioara si asteapta ca statul sa le dea salarii mai mari, dar nu statul pacaleste sistemul medical de ani buni. Si eu sunt cadru medical-farmacista – care lucrez in sistemul de stat,medicii ne considera si pe noi rasa inferioara la cateva nivele mai jos desi noi gestionam sistemul medical din banii nostrii(vezi farmaciile particulare) unde farmacistii isi fac credite la banci ca sa poata avea medicamente pentru bolnavi si apoi banii ii primesc dupa un an, inapoi de la Casele de Asigurari de Sanatate.
    Deunazi am studiat problema salarizarii in sistemul de stat si ce sa vezi?
    Statul ne fura la salar din 2010, dupa ce a fost data legea salarizarii unitare nr.330/05.11/2009, aceasta in 2010 a fost abrogata , dar exista o lege in vigoare nr.248/2010 publicata in Mo.Of.877/28.12/2010 a salarizarii personalului de la stat,( si implicit sanatatea) care a fost data dupa legea 330 si ce sa vezi acolo? ar trebui sa avem salarii duble fata de ce avem acum. De ce nu se aplica aceasta lege? nu stiu, dar stiu ca se aplica o lege de acum 10 ani, de altfel nu este o lege ci un ordin 17/2008, unde avem niste salarii de kkat, si din acestea ni s-au taiat atunci 25% plus toate sporurile plus al XIII-lea salar plus, functiile de conducere, si ne-au mai lasat cu mana intinsa( ca a regelui Lear) spre pacienti. Asta este treaba , noi toti ar trebui sa dam statul in judecata pentru ca ne-a facut o mare nedreptate si a demonstrat ca cel mai mare hot este el STATUL, el isi bate cel mai tare joc de cetatenii aceste tari!
    Care sunt interesele nu stiu, probabil vor sa demonstreze ca avand salatii mici ,avem forta de munca competenta sa vina strainii sa ne angajeze, tot cu salarii mici, iar banii nostri se duc in buzunarele hulpave ale celor din conducere care s-au invatat sa traiasca pe spatele nostru si sa ne rada in nas.
    Asta este, e nevoie sa facem ceva cu acest sistem comunist, care ne distruge tara si ai sai cetateni cinstiti!

    • Nu uitati, doamna, ca un medic poate face oricand munca dumneavoastra, dar, dumneavoastra nu puteti face munca unui medic. Nu va pune nimeni sa faceti credite pentru a nu fi blocati de furnizori, din cauza casei de sanatate. Faceti asta pentru ca fara contractul cu casa nu rezistati pe piata. Si nu tineti dumneavoastra sistemul, sistemul va tine. Ca doar casa de sanatate va deconteaza facturile, care contin si adaosul dumneavoastra. Medicii sunt speciali, doamna. Medicii sunt varfuri in toate societatile. Dumneavoastra, farmacistii, cu tot respectul, sunteti mai mult oameni de afaceri decat personal sanitar. De rau ce va merge exista 3 farmacii pe metru patrat, nu? Cine face cei mai multi bani in sistem? Spitalele sau lanturile de farmacii? Nu va mai prefaceti, va rog. dumneavoastra depindeti de medici, nu invers. Credeam ca stiti. Si sa stiti ca si la voi in bransa exista persoane care sunt doar vanzatori de medicamente, nu farmacisti.

      • Stimate domnule doctor, vad din nou ca aveti o parere aiurea despre farmacisti, de exemplu un farmacist poate face oricand munca unui medic de familie, dar nu ma bagati pe mine acolo, eu lucrez in cercetare si la INSP Bucuresti de 23 de ani, nu lucrez in farmacie si nici in comert, dar am vazut insa multi medici lucrand in comertul cu medicamente la Depozitele de Medicamente, facand ce, ceva ce farmacistul nu ar sti sa faca? mai interesati-va despre pregatirea unui farmacist altfel ramane-ti la nivelul ministrului sanatatii care habar nu are despre profesiile medicale, altfel nu ne-ar trata in bloc pe toti la fel, inclusiv pe dvs.

      • doamna, trebuie sa imi cer iertare. dumneavoastra nu sunteti farmacist, sunteti deasupra, pentru ca lucrati in cercetare. deci, am gresit luandu-ma de dumneavoastra personal. referitor la ceea ce am afirmat despre farmacisti, imi mentin vuziunea. si nu, doamna, niciodata un farmacist nu va putea face munca unui medic de familie, pentru ca nu stie sa consulte. esti farmacist, esti la tara, ca mine, la 30 de km de spital, si ti-l aduce pe unul in patura, lat. ce faceti doamna farmacista? stiti sa puneti un diagnostic? munca mea nu consta numai in tiparirea de retete compensate. asta o poate face oricine, orice absolvent de liceu stie sa dea un click. act medical, salvarea unei vieti nu o poate face oricine. de asta medicii sunt deasupra tuturor.

      • Si nu cred ca un medic ar putea face munca mea mai mult decat as putea face eu munca lui. Lucrez cu medici de atatia ani si va vorbesc din experienta

    • Lucrati in sistemul de stat, la caldut 🙂 si vreti salariu mare, nu? Pentru ce anume? Pentru niste condici facute de asistentii de farmacie? 🙂 nu tine, doamna, cunosc prea bine sistemul pentru a ma putea dumneavoastra convinge de ceva. Stiu exact cat merita fiecare pentru ca stiu ce munca face 🙂

      • prin ceea ce spune-ti ,cu parere de rau nu va ridicati la nivelul pe care va laudati ca-l aveti, am lucrat o viata cu multi medici iar parerea mea este foarte nefavorabila acestei bresle. Uitati-va pe programa de facultate a farmaciei si ve-ti vedea ce anume invata un farmacist acolo la facultate!
        Bine, exceptia facand-o chirurgii, neurochirurgii, si nu mai stiu mai departe cine merita sa fie numit medic, salvator al oamenilor. Fara medicamente nu faceti nimic.

      • farmacistii invata despre medicamente. invata ei si despre boli? stau ei prin clinici, la patul bolnavului? nu prea cred. pierd ei noptile prin garzi? 🙂 nu tine, doamna, nu ma puteti convinge. si apropo, e „veti vedea” nu „ve-ti vedea”. ca tot vorbim de intelectuali 🙂

      • Vindecatorule, las-o in pace pe doamna Diana , a trecut prin niste ani de facultate, de munca de cercetare si ce gasim in comentariile dumneaei ? virgule inainte de „dar”, „ïar” si „si”, ramane-ti, spune-ti, ve-ti vedea, supermarcheturi , „dar am vazut insa multi medici” – dar insa totusi , doamna, poate. In munca de cercetare v-ar ajuta grozav o carte : „Ïndreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie”

  9. ok, sa fim sinceri: de ce sa dam spaga?
    pentru ca stim cu totii ca doctorii sunt total aiurea platiti, Dupa mine un doctor trebe sa aiba mai multi bani decat majoritatea. Doctorii si inginerii si profesorii. De cat de bine is astia pregatiti, depinde multe in societate. Si majoritatea sunt foarte bine pregatiti. Asta inseamna multi ani de munca, de coate roase, nopti nedormite etc.
    Stim ca statul roman nu are bani (de unde, ca prea putini platesc impozite, iar tva-ul nu ajunge). Asa ca politica rezolva chestiunea lasand obiceiul spagilor. Care mie mi se pare o solutie, din pacate, doar momentana. Eu cred ca un doctor nu ar trebui sa se rusineze ca ia spaga. E salariul lui, pe care nu i-l plateste statul, ci pacientul. Ia-o daca vrei ca o parte sponsorizata de stat, pe de alta parte privat. Iar doctorul are nevoie de un nivel ridicat de viata. Il merita, ce pixu’ meu!
    Totusi pe termen lung, spaga asta deformeaza si dauneaza societatii. Totusi cum arata situatia economica/sociala/legislativa momentan, alta solutie, fara spaga un doctor sa traiasca decent, nu prea cred sa existe.

    PS: aterizata aci, nu dupa nasul meu dupa articole tari, ci la recomandarea lui slvc.

  10. sunt multi alti doctori care se exprima si gindesc la fel…ceri care se ocupa de pacienti , cei care tin in spate acest sistem de „cacao” [sunt o „doamna”, incerc sa ma exprim cum trebuie …] , cei care lucreaza si incearca sa-si faca meseria gindesc la fel!!!

  11. Doctore muta-te-n București! Avem nevoie de un om ca tine! Ce bine le zici! Zâmbetul pe chip si buzele zic citindu-te”asa e… Așa e”!

  12. Popă sau medic?
    16 iulie 2013 de Marin Neacsu

    1131. “Călcătorul de jurămant (sperjurul) va fi oprit şase ani de la împărtăşanie, doi ani plângând, trei ani ascultând, patru îngenunchind, un an stând împreuna cu ceilalti credincioşi (c.56) şi apoi se va învrednici de Sf. Impartasanie”. -Sf. Vasile 64.

    Doi proaspeţi absolvenţi de bacalaureat, poate chiar de la liceul Bolintineanu au de ales viitoarea meserie. Unul vrea să se facă medic, altul vrea să fie popă. Unul îmbrăcat în alb, culoarea luminii şi a speranţei, altul în negru, culoarea smoalei. Ce să aleagă? Ce variante au, ce le oferă statul roman?
    • Medicii fac cea mai lungă şi cea mai grea facultate, trebuie să se perfecţioneze tot timpul, să fie în pas cu descoperirile meseriei;
    • Popii fac o facultate de 3 ani, dar pot profesa şi cu seminarul teologic;
    • Medicii trebuie să înveţe tot pe dinafară şi mai trebuie să îşi mai şi pună la contribuţie imaginaţia ca să poată promova;
    • Popii după ce au învăţat în şcolile lor, nimic nu se mai schimbă, Biblia nu se mai modifică, Dumnezeu nu schimbă legile în timpul mersului, ceea ce a spus a spus, nu vine nimeni să spună că a mai spus Dumnezeu ceva în plus, nu se schimbă “instrumentarul”. Popii când ţin slujba citesc din Biblie, nu îi învinuieşte nimeni că nu o ştiu pe dinafară;
    • Medicii dacă cer un ban de la pacient sunt ridicaţi de procuratură;
    • Popii pot cere bani la cutia milei, fără să fie învinuiţi de luare de mită, nimeni nu le verifică cutia, fac ce vor cu banii atâta timp cât nu dau socoteală nimănui, fiscul nu are dreptul să verifice aceste fonduri. Nimeni nu le ia dreptul de a profesa, decât biserica, dacă încalcă perceptele ei, nu pe ale societăţii;
    • Medicii când greşesc diagnosticul, operaţia sau medicamentaţia, sunt învinuiţi de malpraxis şi îşi pot pierde dreptul de a profesa. Orice judecător îi poate lăsa muritori de foame;
    • Nimeni nu a învinuit vreun popă de malpraxis pentru că a greşit cântarea sau a încurcat psalmii, pentru că nimeni nu ştie ce trebuie să facă sau să spună popa. Nu a venit nimeni să spună că Popa la trimis la Dracu în loc să îi faciliteze întâlnirea cu Dumnezeu şi chiar dacă ar face-o nu l-ar crede nimeni, sau ar fi tot el învinuit. Toată lumea crede fără să verifice ceea ce face sau ce spune popa;
    • Medicii sunt plătiţi prost;
    • Popii sunt plătiţi şi de stat şi de propria biserică şi de enoriaşi pentru aceeaşi muncă, de cele mai multe ori de calitate îndoielnică;
    • Spitalele sunt desfiinţate;
    • Cu fiecare zi apar din ce în ce mai multe biserici, se modernizează, se dotează, se construieşte o catedrală care nu va salva viaţa nimănui, nu va trata bolnavii, nu va fi dotată cu săli de operaţie, va conţine tehnică şi obiecte care nici nu vor salva vieţi nici nu îl vor aduce pe Dumnezeu mai aproape de noi, dimpotrivă;
    • Se desfiinţează fabricile de medicamente, medicii trebuie să prescrie ceea ce le impun contractele cu industria farmaceutică, de cele mai multe ori preţurile şi efectele acestora omoară omul şi tot medicul e învinuit;
    • Nimeni nu a desfiinţat fabricile de lumânări, acestea se fac în mănăstiri, de cele mai multe ori reciclate din lumânările care sunt stinse imediat ce pleacă cei ce le-au aprins pentru sufletul celor vii sau celor morţi, ceea ce este echivalent cu desfacerea unui bolnav de la masca de oxigen, dar DNA nu se sesizează. Pădurile de brazi nu au stopat producţia de tămâie.
    • Medicii sunt goniţi din ţară, nimeni nu le apără drepturile;
    • Nimeni nu îndrăzneşte să le spună popilor să plece din ţară dacă nu le convine biserica sau salariul, dimpotrivă, toţi îi cheamă lângă ei, deşi nu fac nimic. Niciun popă nu a făcut dovada legăturii sale cu Dumnezeu, ba mai mult, tot ei sunt cei care ne spun că trebuie să îl găsim pe Domnul în noi. Atunci la ce ne mai trebuie popii?
    • Salariile le sunt impozitate, cu cât au salariul mai mare cu atât li se ia mai mult din el şi tot la un salariu de mizerie ajung;
    • Nimeni nu se leagă de averile mănăstireşti, dimpotrivă sunt completate şi reîntregite, nimeni nu a verificat până acuma cum şi-au cumpărat maşinile şi şi-au ridicat casele, salariile nu le sunt impozitate, nu dau socoteală nimănui decât celor care i-au pus în funcţie şi cărora le duc .. “cutia milei”;
    • Oamenii deşi sunt salvaţi de doctor, sunt înjuraţi după ce şi-au făcut datoria, fie că au salvat o viaţă, fie că au pierdut-o. Nimeni nu se roagă pentru viaţa lor;
    • Toţi se roagă în faţa popilor, orice ar face, bine sau rău, nu se leagă nimeni de viaţa lor, “este păcat” să gândeşti rău sau să învinuieşti de ceva o faţă bisericească, deşi manâncă la fel ca noi, chiar mai bine, beau la fel ca noi, chiar mai mult, păcătuiesc la fel ca noi, chiar mai abitir şi cu mai mult sârg;
    • Medicii cu cât îmbătrânesc mai mult cu atât sunt mai dispreţuiţi şi şi îşi pierd clientela, nu mai pot opera, nu mai sunt căutaţi;
    • Popii cu cât sunt mai bătrâni şi mai albiţi cu atât sunt mai preţuiţi şi mai căutaţi deşi nu au dovedit nimic în plus faţă de anii ieşirii de pe băncile şcolii, în afară de abilitatea de a pretinde că împărtăşesc voia Domnului;
    • Medicii se supun legilor şi toanelor politicienilor, cariera şi viaţa lor este nesigură;
    • Nimeni nu se amestecă în viaţa, regulile, legile, predicile popilor, nimeni nu le schimbă Biblia sau regulamentele de ordine interioară, nu îşi pierd niciodată drepturile dimpotrivă, acestea sporesc. Nici comuniştii nu le-au luat drepturile, doar le-au controlat după ce aceştia şi-au plecat fruntea în faţa puterii pământene. Aşa au făcut de fiecare dată pentru a-si păstra drepturile şi privilegiile;
    • Nimeni nu are nevoie de medici, decât atunci când e la pat, nu sunt invitaţi nicăieri, lumea se fereşte şi să vorbească despre ei, de frică să nu cobească, oamenii nu se duc la medic decât când nu mai au nici o scăpare, de cele mai multe ori prea târziu. Nimeni nu le pupă mâna deşi mâna lor a salvat o viaţă;
    • Nu se desfăşoară nici o activitate sau ceremonie importantă fără să fie invitaţi preoţii să “sfinţească”, patriarhul este invitat la toate marile evenimente şi toţi îi pupă mâna deşi nu face nimic cu ea, decât se scarpină;
    • Ca să poată fi recunoscut ca valoare, un medic trebuie să probeze toată viaţa priceperile şi competenţele sale în domeniu, şi culmea, uneori o singură greşeală îl poate costa libertatea, viaţa sau cariera;
    • Nimeni nu poate dovedi priceperea sau legătura unui popă cu Dumnezeu, toţi pretind că au legătura cu el dar nici unul nu a dovedit-o;
    • Dacă ia foc un spital din cauza instalaţiei electrice învechite şi proaste, se face anchetă, managerul spitalui este anchetat şi judecat pentru neglijenţă şi distrugeri;
    • Dacă ia foc o biserică pentru că s-a îmbătat popa şi a lăsat lumânările aprinse în biserică, se dă vina pe paracliser sau se spune că aşa a fost voinţa Domnului, toată lumea se închină şi se construieşte pe loc altă biserică mai mare şi mai bine dotată, ca să nu stea enoriaşii fără “ajutorul lui Dumnezeu” părintele este căinat şi ajutat să nu îşi piardă locul de muncă;
    • Nu toate localităţile au dispensare sau spitale sau măcar câte un medic ;
    • În fiecare spital există un popă plătit de stat, de BOR şi de spital pentru aceeaşi treabă;
    • Medicii depun un jurământ de credinţă faţă de OM, cel pe care îl slujesc şi căruia i se dedică, acesta este obiectul activităţii lor, cel pe care jură să îl salveze;
    • Popii depun jurământ de credinţă faţă de biserică, faţă de conducerea BOR, nu faţă de OMUL al cărui suflet trebuie să îl salveze
    În loc de concluzie:
    Mai miră pe cineva că:
    1. Sunt 56.000 de preoti si 48.000 de medici in Romania. Fiecare preot are biserica lui, rar găseşti câte doi la o biserică, medicii se înghesuie câte 10 într-un cabinet şi sunt fericiţi cei care îşi găsesc loc.
    2. Se ridică 200 lăcaşe de cult pe an, şi nici un spital;
    3. Numărul bisericilor a crescut cu peste 4000 în 20 de ani în timp ce numărul paturilor din spitale în aceeaşi perioadă s-a înjumătăţit;
    4. Din 2000 până în 2009 de exemplu, a dispărut câte un spital pe an;
    5. Avem 18000 de biserici şi doar 368 de spitale;
    6. Românii au de două ori mai multe biserici decât şcoli şi spitale, potrivit unui studiu APADOR Elveţia şi Fundaţiei Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă.
    Având aceste perspective, ce spuneţi, câţi din absolvenţii de valoare de liceu vor alege medicina în România şi câţi vor îmbraţişa “credinţa” ? Către ce ne îndreptăm, ce se urmăreşte, vindecarea societăţii sau îngroparea României? Dacă preoţii îl slujesc pe Dumnezeu şi ne îndreaptă toată viaţa spre lumina cunoaşterii Dumnezeieşti şi a fericirii credinţei, de ce culoarea veşmintelor lor este neagră, nu cumva înmormântarea este obiectivul fundamental al activităţii lor? ATUNCI AR TREBUI CA ŞI MINIŞTRII ŞI PARLAMENTARII SĂ POARTE ACELEAŞI VEŞMINTE, PENTRU CĂ DESFĂŞOARĂ ACELEAŞI ACTIVITĂŢI. NE TĂMĂIAZĂ LA FIECARE 4 ANI, NE PROMIT LAPTE ŞI MIERE LA ALEGERI, NE PREDICĂ NORME ŞI LEGI VALABILE NUMAI PENTRU NOI, EI AU LEGILE LOR SPECIALE ŞI PRIVILEGII, DAR PÂNĂ LA URMĂ NE DUC ÎN ACELAŞI LOC : ÎN MORMÂNT.
    PS: A auzit cineva de un preot pedepsit conform paragrafului citat în introducerea articolului, pentru că a jurat strâmb în faţa lui Dumnezeu şi a oamenilor?

    • Mi-a placut foarte mult analiza dumneavoastra , sunt cu totul de acord si mereu am spu si eu acelasi lucru. Dar pe cine sa atentionam de acest lucru?
      Si popii ar trebui impozitati caci zi de zi fac evaziune fiscala, iau bani de la oamenii prosti, ca si cum Dumnezeu ar avea nevoie de banii nostri,, si nu platesc impozite, apoi ii vezi pe la supermarcheturi ca isi fac cumparaturile cu bancnote verzi de 1 leu luate de la casuta milei, sau cersite la LITURGHIE.
      Da, exista un Dumnezeu si este in noi, dar nu in ei, daca au teologia se cred sfinti, sfintesc cu o mana apa(doamne fereste) oamenii le pupa sutanele, sunt inbracati in negru ca cioclii, dar au si niste haine aurite scumpe , la moda evului mediu, canta aceleasi cantari de acum 1500 de ani.O lalaiala de te doare capul. I-am spus maica-mi intr-o duminica sa nu mai puna slujba la TV( acum se si filmeaza si se dau la TV) ca ma doare capul de atata lalaiala si cred ca nici Lui Dumnezeu nu-i poate placea asa ceva ca este mult mai inteligent d ca sa nu fie in pas progresul.
      Din pacate in tara noastra la loc de cinste sunt toti retardatii, hotii,nesimtitii, daca au bani au impresia ca au calitati superioare.
      Dar este si vina noastra ca stam si le inghitim pe toate cand de fapt ar trebui sa rasturnam situatia cu c…in sus si sa-i dam afara pe cei care traiesc pe spatele nostru si ne rad in nas.

  13. Prietene esti demential…de parca mi-ai citit gindurile…cu toate ca si eu sunt plecat printre straini si pot fii catalogat ca cel din exemplul tau,dar nu cred ca sunt chiar asa…in fine ai perfecta dreptate si tin sa-ti transmit ca te apreciez pt curajul tau de a spune lucrurilor pe nume! 😉

  14. poate dvs sunteti intradevar un om care nu i-a spaga
    dar vreau sa va intreb cum va explicati ca pentru a intra asistenta medicala in spital d-l Rimbu si d-na Chirapa cer 7000de euro?cum sa-mi permit eu sa le fac un flagrant acestor oameni cand eu tot ce-mi doresc este sa am si eu un loc de munca in tara…cuuum?si in situatia mea sunt alte sute de elevi absolventi de scoala postliceala …cuuum?va rog daca se poate sa-mi si raspunde-ti…

    • vedeti, doamna, asta e Romania despre care vorbesc eu. Cum sa va permiteti? daca renuntati la ideea de a lucra in spital. ca asistenta medicala va puteti gasi un post in orice alta parte. sau in afara tarii. 7000 de euro e o suma enorma. in cati ani credeti ca va veti recupera investitia? cand salariul va fi de maxim 10 milioane. abia dupa ceva ani de vechime puteti sa mai sperati la o marire. doamna, cu tot respectul, toti suntem condamnati la emigrare.

      • avantajul este ca spitalul nu da niciodata faliment…am lucrat o vreme intr-un cabinet particular…dar s-a inchis iar eu am ramas fara slujba de la o zi la alta…cu 2 copii de crescut…etc

      • de acord. dar si la spital se pot face restructurari. nimic nu mai e sigur. si la spital se poate sa vina pila unuia sau altuia si este nevoie sa i se faca loc, asa ca se gaseste nod in papura oricui ca sa poata fi zburat. ce vreau eu sa va spun: nu merita 7000 de euro. ca nu ii veti putea acoperi din salariu nici in 20 de ani.

  15. ” Apropo, pentru toţi ăştia cu drepturi: actele medicale, consultaţiile la cerere sau fără programare, consultaţiile prin telefon, la medicul de familie, se plătesc. Tarifele sunt afişate pe hol.” 🙂 Domn doctor, tot respectul meu pentru aceste articole, dar o intrebare, puteti afisa aici preturile? As dori o consultatie pt sotul meu, dar nu stiu daca imi pot permite. De obicei pe unde am fost, m-au c-am trimis de la o usa la alta, poate si din cauza faptului ca nu am de unde da ” dreptul ” Din articolele citite, am inteles ca totusi aveti grija de pacientii d-voastra, asa ca o opinie de la o persoana care intradevar isi da interesul este necesara. Medici care nu au dat importanta, nu au cerut niste investigatii amanuntite,am intalnit destui. Multumesc de eventualul raspuns. „

    • Doamna, daca vreti sa veniti cu sotul la mine la consultatie as fi mai mult decat onorat. Daca va pot ajuta, ca medic de familie, o voi face. Si imi voi da tot interesul. Preturile la mine sunt simbolice. Vi le puteti permite, va asigur.

  16. doctore, poti sa ti bati joc de prostie, dar NU TI BATE JOC DE CELE SFINTE! sunt o gramada de cazuri in care medicina s a declarat neputiincioasa si care au fost rezolvate prin credinta. Cat despre interpretarea rugaciunii Domnesti, traducerea corecta e „si nu ne lasa pre noi sa fim dusi in ispita”

Lasă un răspuns

